Levimas on petuskeem, kus Smartpost Itella nime kasutades üritatakse inimestelt võltslinkide kaudu raha välja petta. Linke saadetakse erinevate interneti müügikuulutuste peale kasutades nii eesti- kui ka välismaiseid telefoninumbreid. Itella Estonia tegevjuht Meelike Paalberg kutsub inimesi üles tähelepanelikkusele, sest levimas on petuskeem, kus proovitakse inimeste delikaatsetele pangaandmetele ligi pääseda. „Mitmed Eesti inimesed on meid teavitanud kelmusest, kus neile saadetakse interneti müügikuulutuse peale sõnum, mille sisuks on näiline huvi müüdava toote vastu. Tehingu kinnitamiseks saadetakse Smartposti Itella logo ning kirjadega link, mille kaudu juhitakse inimene võõrale veebilehele, kus palutakse raha saamiseks sisestada oma pangakaardi andmed. Smartpost Itella taolisi linke kunagi ei edasta ning oma klientide finantsandmeid ei küsi. Sarnaste sõnumite saamisel tuleks koheselt pöörduda politsei poole,“ selgitas Paalberg.

Itella Estonia tegevjuht rõhutab, et Smartpost saadab oma klientidele teateid vaid SMSi ning e-posti teel, kus saatja nimeks on alati Smartpost ning seetõttu peaksid alternatiivsetest kommunikatsioonikanalitest, nagu näiteks WhatsApp tulevad sõnumid muutma eriti valvsaks. Kui teade tuleb e-posti teel, siis tuleb kahtluse korral kindlasti jälgida, et domeeni lõpp oleks EE.

Antud kelmuse ohvriks langemisel soovitab Paalberg teha tehingu osas pangale tagasinõude avalduse ning oma krediitkaart koheselt sulgeda. Kõik praegused juhtumid on antud üle Politsei- ja Piirivalveametile, kellega tehakse igakülgset koostööd kelmide tabamiseks.