Millisesse SmartPOSTi ma enda paki saan tellida?
SmartPOSTi pakiautomaadid asuvad erinevates kaubanduskeskustes üle Eesti. Valida saad neist endale sobiva. Nimekirja leiad siit.

Kui kaua on pakiautomaadid avatud?
SmartPOST on avatud nii kaua kui on avatud kaubanduskeskus, kus Sulle sobiv SmartPOST asub. Täpsed lahtiolekuajad leiad siit.

Kuidas ma paki automaadist kätte saan?
Paki saabudes saadetakse sinu mobiiltelefonile SMS uksekoodiga. Paki kättesaamiseks pole automaadi juures vaja teha muud kui sisestada puutetundlikul ekraanil SMSis sisaldunud uksekood – selle peale avaneb õige kapiuks ja pakk ongi käes! Kui paki kättesaamise eest on vaja tasuda postikulud, saad seda teha pangakaardiga.

Kui turvaline SmartPOSTi teenus on? Kas keegi kurikael võib minu paki automaadist kätte saada?
Pakiautomaadi teenus on väga turvaline. Ilma sinu uksekoodita ei saa keegi pakki automaadist kätte.

Kas minu koodiga võib paki välja võtta ka abikaasa/laps/ämm?
Jah. Soovi korral edasta oma uksekood usaldusväärsele inimesele, selle abil saab ta sinu asemel paki automaadist kätte.

Kas ma saan vajadusel ka kauba tagastada, kasutades pakiautomaati? Jah. Paki saab tasuta tagastada sama uksekoodiga juhul, kui ärikliendil (saatjal) on tagastusteenus aktiveeritud. Tagastamine on sama lihtne kui kauba vastuvõtmine – sisesta kapi juures vajalik kood ja pane pakk automaati.

Kui kaua hoitakse minu tellitud pakki pakiautomaadis?
Pakki hoitakse pakiautomaadis 7 kalendripäeva alates sinu mobiiltelefonile uksekoodi saatmisest. Seejärel tagastatakse pakk saatjale.

Mis e-poodide tellimusi Itella toimetab kohale? (Eesti sisesed pakid)
Itella SmartPOSTiga on liitunud ca 3 000 e-poodi. Täpsem e-poodide kategooriate ja firmade loetelu on leitav: https://uus.smartpost.ee/liitunud-epoed

Kuidas toimub rahvusvahelise paki kohaletoimetamine?
Rahvusvahelisi pakke tarnitakse kas kulleriga või kliendile lähimasse pakiautomaati.

Mis kellaaegadel kuller pakke kohale toimetab?
Pakkide kohaletoimetamise ajavahemik varieerub piirkonniti. Üldjuhul toimetatakse pakke etteantud ajavahemikul 09:00-21:00.

Kuidas tean, millal kuller tuleb?
Eesti-siseste pakkide puhul saab klient hommikul SMS-iga eelteavituse, milles on ära märgitud eeldatav paki kohaletoimetamise aeg. Võimalikud ajavahemikud on:

09:00-21:00
09:00-17:00
17:00-21:00

Rahvusvaheliste pakkide puhul eelteavitust SMS-iga ei toimu. Kuller teavitab telefoni teel oma saabumisest 15 minutit ette.

Kui mind pole kodus, millal siis saan paki kätte?
Kui klienti kodus ei ole, võtab kuller telefoni teel ühendust.

Kui kuller saab paki saajaga ühendust toimetatakse järgnevalt:

lepitakse kokku uus aeg ja aadress, võimalusel teostatakse transport samal päeval;

lepitakse kokku paki suunamine mõnda lähedalasuvasse pakiautomaati;

kokkuleppel paki saajaga, suunatakse pakk tagasi SmartPOSTi terminali ja kliendil on võimalus oma pakile järgi tulla aadressile: Jälgimäe tee 13 (B-hoone), 76406, Tänassilma küla, Saku vald, Harjumaa.

Kui kuller ei saa paki saajaga ühendust toimetatakse järgnevalt:

Pakk toimetatakse tagasi SmartPOSTi terminali (Jälgimäe tee 13, B-hoone) ja jäetakse ootele kuniks klient ühendust võtab. Peale ühenduse saamist lepitakse kokku, kas klient soovib pakile ise järgi minna või saadetakse kulleriga soovitud aadressile.

Kuidas saan jälgida paki liikumist?
Paki liikumist on võimalik jälgida:

SmartPOSTi Eesti-sisesed pakid: https://uus.smartpost.ee/saadetise-otsing
Soome pakid: https://www.posti.fi/private/tracking/index.html#/?lang=en
GLS pakid: https://gls-group.eu/EU/en/parcel-tracking
DHL pakid (Weltpaket ja Parcel Connect): http://www.itella.ee/saadetiste-jalgimine/dhl-saadetised

Miks toimetasite paki pakiautomaati?
Vastavalt DHL ja Itella koostöökokkuleppele toimetatakse need rahvusvahelised pakid pakiautomaati, mis on automaati suunamiseks sobilikud. Tarne kulleriga toimub juhul kui pakiautomaati suunamine pole võimalik või mõistlik paki mõõtmete, puudulike andmete või vastuvõtja asukoha tõttu

Mille põhjal teete automaadi valiku, kuhu paki tarnite?
Pakiautomaat valitakse automaatselt paki saaja andmete põhjal. Elektrooniliste andmete puudulikkuse tõttu võib esineda suunamisel vigu automaadi valiku osas. Sellisel juhul on võimalik pakk tellida endale sobivasse automaati pöördudes klienditeeninduse poole: Infotelefon: (+372) 60 11 000, E-mail: See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

Valisin ostukorvis DHLi, miks toimetab kohale Itella?
Pakkide kohaletoimetamine toimub vastavalt koostööleppele DHLiga. Itella ei vastuta veebipoodides ja nende ostukorvides kuvatava info sisu eest.

Valitud sai Premium teenus, miks sain ikkagi paki pakiautomaati?
Tarne kulleriga on lisateenus, mis peab olema märgitud paki elektroonilistes andmetes. „Premium“ iseenesest ei tähenda paki tarnet kulleriga.

Miks kuller pole helistanud aga jälgimine näitab, et kuller on proovinud minuga ühendust saada?
Üldjuhul puudub kulleril või tellimuses telefoninumber või on andmed puudulikud. Kortermajade puhul on samuti sissepääs piiratud ja puudub võimalus pakki üle anda.

Miks öeldakse, et puudus telefoninumber, kuigi kauba tellides edastasin oma numbri saatjale?
Telefoninumber võib tellimusest kaduda erinevatel Itellast mitteolenevatel põhjustel. Nt. viga tellimuse loomise keskkonnas või andmete edastamisel süsteemide vahel.

Kuidas teavitatakse paki olemasolust Eestis?
Kliendile saadetakse pakiteade kas elektrooniliselt või paberkandjal, et klient võtaks klienditeenindusega ühendust kooskõlastamaks paki tarne.

Kuidas toimub DHLi paki tagastamine?
Esmalt peab klient ühendust võtma saatjaga, kellega kooskõlastatakse tagastamine, misjärel edastatakse saatja poolt uus pakikaart. Vastavalt pakikaardile toimub tagastamine kas pakiautomaadi või koostööpartneri kaudu (juhinduda palume pakikaardil olevast infost).

Mida ma pean tegema, kui avastasin, et olen saatjale edastanud valed kontaktandmed?
Kui pakk on veel saatmata, teavitada saatjat – parim on, kui pakil on juba saates õiged andmed. Kui pakk on teele pandud ja on teada, et kohale toimetamise eest vastutab Itella / Itella SmartPOST võib kontakteeruda vastava osakonna klienditeenindusega. Edastada tuleb sellisel juhul paki jälgimiskood ning korrektsed andmed.

Miks mulle tulevad teated, et mu pakk on Sakus, kuigi tellisin teisele aadressile?
Antud teade on saadetud selleks, et saaksite võtta ühendust klienditeenindusega ning leppida kokku endale sobiv tarneviis ja aeg. Infotelefon: (+372) 60 11 000, E-mail: See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

Miks paki teekonna ajal on pakk registreeritud Soomes?
Itella Estonia kuulub Soome Posti gruppi, millest tulenevalt näitab registreerimine, et saadetis on lisatud meie andmebaasi. Kättetoimetamise ajal võidakse saadetist korduvalt registreerida. See ei mõjuta saadetise kättetoimetamise kiirust, vaid annab teavet kättetoimetamise edenemise kohta.

Mida teha, kui olen saanud kahjustatud DHL saadetise?
Kahjustada saanud saadetis tuleb fikseerida tehes saadetisest/pakendist pilte ja võtta ühendust saatjaga, kuna kahjumenetlust alustatakse alati saatjaga.

Mida teha, kui näen jälgimisest, et paki üleandmine ebaõnnestus?
Palume ühendust võtta klienditeenindusega:
Infotelefon: (+372) 60 11 000, E-mail: See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.