Tuleva aasta jaanuarist saab SmartPOSTi pakiautomaatidest saata pakke põhjanaabrite juurde.

Uus teenus hakkab toimima koostöös Soome riikliku postiettevõttega Itella. See tähendab, et Eestis SmartPOSTi pakiautomaati pandud saadetis toimetatakse Soomes adressaadini Itella teenindusvõrgu abil. Paki saatmine võtab aega 3-4 päeva, sõltuvalt kellaajast millal pakk Eestis pakiautomaati pannakse.

Pole veel täpselt teada kui palju uus teenus maksma hakkab, kuid eeldatavasti saab see olema soodsam kui alternatiivsed võimalused. Saatja saab valida kas pakk toimetatakse Soomes postkontorisse või viiakse kulleriga koju. Nendest esimene võimalus saab olema soodsam.

Pakkide Eestist Soome saatmise võimaluse käivitamise järel on plaanis avada teenus ka vastupidisel suunal. See tähendab, et tulevikus saab saata  Soomest Itella võrgustiku vahendusel pakke Eestisse, SmartPOSTi pakiautomaatidesse.

Hiljuti Aasta Logistikategu 2009 auhinna vääriliseks hinnatud SmartPOSTi põhiliseks teenuseks on internetist või postimüügikataloogist tellitu mugava kättesaamise võimaldamine. Selleks on üle Eesti seatud kaubanduskeskustes tööle 36 pakiautomaati. Samuti on võimalik saata pakke ühest automaadist teise.

SmartPOSTi kasutajate ja pakiautomaatide arv on olnud algusest peale pideval kasvuteel.

SmartPOSTi pakiautomaatide võrguga sarnane võrk on lisaks Eestile rajatud ka Saksamaal. Selle on rajanud maailma suurim kullerfirma DHL, kuid nende võrgus ei pakuta inimeselt inimesele pakkide saatmise võimalust sellisel lihtsal viisil.

2006. aastal loodud SmartPOST on logistikaettevõte, mis on eesmärgiks seadnud muuta kaugmüügi ehk peamiselt interneti ja postimüügi teel ostetud kaupade kättesaamine võimalikult kiireks ja mugavaks. Samuti on eesmärk pakkuda parimat riigisisest postipakkide saatmise teenust.

SmartPOST OÜ

Tallinnas Nõmme keskuses jäi pakiautomaat väikseks. Vaja oli lisada uusi kappe ning eile toimus pakiautomaadi laiendamine. Allpool on meie insener Tarmo Leemeti tehtud lühireportaaū selle pakiautomaadi laiendamisest.



Pakiautomaadi lisakapid tuli transportida autost keskusse.



nomme_3

Kõik 5 kappi tuli mööda käänulist treppi 2 korrusele vinnata ja vana kapp (250kg) alla saada.


nomme_4

Igal paigaldusel tekitame me kõrvalboksides elevust ja ärevust. Varsti tormas meie naabrist HUMANAst selline toekam tädi kohale ja küsis "Mida te siin teete?"
"Konfigureerime"
"Ja nüüd tulevad need kapid meie akende ette?!"
"Ei tule"
"Aga mida te siis teete???"
"Võtame ühe ära ja paneme 5 tükki juurde"
"?!?!?"
Ma palusin tal ka HUMANA sildi meie kapi otsa küljest ära võtta. "Ei tea kes selle siia pannud on.. enne oli see seina peal" kommenteeris tädi.


nomme_5

Nõmme Keskuse pakiautomaadi aiendamine toimus selle arvelt, et hulk laiemaid kappe asendati kitsamate kappidega. Pakiautomaadi pikkus suurenes 30cm võrra kuid uksi tuli juurde 66 tükki.


Avaldatud ajalehes Postimees

Logistika aastakonverentsi raames kuulutati 2009. aasta logistikateoks aprillis käivitatud Smartposti pakiautomaadi teenus, mis võimaldab automaatide abil inimeselt inimesele paki saatmist.

Täna hotellis Salzburg toimunud konverentsil valiti võitja välja ūürii otsuse ja rahvahääletuse tulemuse põhjal.

Seitsmeliikmelise ūürii moodustasid Äripäeva logistikaajakirjanikud ning Prologi juhatuse liikmed. 230 osalejaga rahvahääletusel saavutas Smartpost sedavõrd tugeva tulemuse, et koht esikolmikus oli juba kindlustatud.

Kaks võrdse kaaluga järgmist auhinda läksid DPD Eesti AS-ile uudse kullerteenuse tellimiskeskuse avamise eest ja Tallinna Tehnikakõrgkoolile 10-aastase tudengite poolt korraldatava logistikaseminaride traditsiooni algatamise, jätkusuutlikkuse tagamise ja suurepärase Logistikaseminari 2009 korraldamise eest

Auhinnavääriliseks hinnatud teenus seisneb selles, et üle Eesti mugavalt ligipääsetavatesse 36 pakiautomaati saab sisestada paki, mis samas automaadis toimuva kaardimakse järel toimetatakse järgmiseks päevaks teise automaati üle Eesti.

Automaadi teine oluline funktsioon on võimaldada internetist või postimüügikataloogist tellitu mugavat kättesaamist.

Smartposti kasutajate ja pakiautomaatide arv on olnud algusest peale pideval kasvuteel. ĢPakiautomaadi eelisteks on soodne hind, kiirus ja mugavus- teenus on teistest soodsam, pakid liiguvad kiiremini ja automaatidele on kaubanduskeskustes kaua ja lihtsalt võimalik ligi pääseda,ģ kirjeldab juhatuse liige Arno Kütt pakiautomaadi eeliseid.

Eesti on esimene riik maailmas kus toimib automaadi abil inimeselt inimesele paki saatmise teenus. Smartposti pakiautomaatide võrguga sarnane võrk on lisaks Eestile rajatud ka Saksamaal. Selle on rajanud maailma suurim kullerfirma DHL, kuid nende võrgus ei pakuta samasugusel lihtsal moel inimeselt inimesele pakkide saatmise võimalust.

2006. aastal loodud Smartpost on logistikaettevõte, mis on eesmärgiks seadnud muuta kaugmüügi ehk peamiselt interneti ja postimüügi teel ostetud kaupade kättesaamine võimalikult kiireks ja mugavaks ning pakkuda parimat moodust saata riigisiseseid postipakke.


paul_raig_kytt_small

Pildil (vasakult): Konkursi Aasta Logistikategu peakorraldaja Illimar Paul, ęürii esimees Tanel Raig, SmartPOST OÜ nõukogu liige Arno Kütt.
Pildi autor: Elen Tsopp

Siin saate vaadate kõiki Smartposti telereklaame.















Artikkel Eesti Päevalehest, autor Kertu Kalmus

Suuremates kaubanduskeskustes riskikapitali najal pakiautomaadid üles seadnud ettevõte kavatseb raske aja kiuste end aasta lõpuks turuliidriks rebida.

Vaatamata sellele, et postiteenuse käivitamine läks üle kivide ja kändude ning esimese poolaasta lõpetas SmartPOST 8,3 miljoni kroonise kahjumiga, on ettevõte kindel, et kogu sellelaadne valdkond hakkab turul peagi kasvama.

"Praegune majandusolukord on korraldanud ka meile tuleristsed," rääkis ettevõtte juhatuse esimees Indrek Oolup Päevaleht Online’ile ning kinnitas, et pakiautomaatide kasutajate hulk kasvab vaatamata sellele pidevalt.

Näiteks augusti lõpus ületas ühes päevas pakiautomaatide kasutajate arv 1000 inimese piiri. "Protsendiliselt, kui palju pakiautomaate kasutatakse, võib täiesti rahul olla," märkis ta.

Oolupi sõnul on praegu aktiivseid internetipoode ja katalooge, kes nende teenust pakuvad umbes sada. "Kasutatavus firmati on erinev – 30-80 protsenti tellijatest valib meid kauba kättesaamise vahendina," rääkis Oolup.

Eraisikuid, kes pakiautomaadi kaudu oma pakke ükteisele saatsid, oli viimase kuu jooksul keskeltläbi 2000, seega kasutavad inimesed Oolupi sõnul automaate täitsa meelsasti. "Küll aga vastab tõele see, et inimesed kardavad veidi uut ja tundmatut asja," möönis Oolup.

Punaseid pakiautomaate võib tema sõnul võrrelda sularahaautomaadiga. "Kui sularahaautomaat tekkis, siis paljud eelistasid endistviisi võtta oma raha pangakontorist telleri käest. Nüüd enam keegi naljalt pangakontorisse sularaha võtma ei lähe," selgitas Oolup ning lisas, et sama saatus tõotab tabada ka automaate. "Pakiautomaat asendab pakkide saamisel peagi postkontori," oli ta kindel.

Arengufond esialgses kahjumis probleemi ei näe

SmartPOSTi käivitamisse 13,4 miljonit krooni investeerinud Arengufond ei usu vaatamata möödunudaastasele kahjumile, et nende rahapaigutus oleks luhta läinud. Sealse investeeringute divisjoni juht Heidi Kakko selgitas Päevalehele, et rahapaigutuse tasuvus selgub alles investeeringust väljumisel ehk kui nad müüvad ära oma osaluse ettevõttes.

"Investeerimisperiood on ca 5 aastat ja ehkki võimalik on ka varasem väljumine, ei ole Arengufond praegu küll plaaninud oma osalust SmartPostis müüa," kinnitas Kakko.

Kuna kasvuettevõttesse tehtava varase faasi investeeringu puhul on tema sõnul tavaline ja ootuspärane, et alguses investeeritakse rohkem ja kulud seoses teenuse arendamisega on suured ja tulud hakkavad alles hiljem kasvama, on kõik sellised ettevõtted oma algusaastatel raamatupidamislikus kahjumis.

"Kindlasti ei tähenda 2008. aasta raamatupidamislik kahjum seda, et ettevõttel või sinna tehtud investeeringul poleks väärtust," kinnitas Kakko.

Kakko möönis, et esialgselt tehtud prognoosidega võrreldes on planeeritud kasutatavuse tasemed saavutatud mõningase hilinemisega, kuid sellest pole lugu.

"Praegu oleme seisukohal, et üldise majanduslanguse tingimustes on ettevõtte meeskond olnud tubli ja suutnud muutunud majandustingimustes teenuse hästitoimivalt tööle saada ja ka planeeritud kulud on hoitud kontrolli all," rääkis Kakko.

Teadaolevalt asub maailma suurim pakiautomaat Tallinnas

  • Möödunud nädalal paigaldas SmartPOST Lasnamäe Centrumisse teadaolevalt maailma suurima pakiautomaadi.
  • Uusimal automaadil on 198 hoidlat pakkide jaoks ning pikkust 17 meetrit. Teadaolevalt pole gigandile mõõtmetelt ja võimsuselt võrdväärset terves maailmas.
  • Üle Eesti on ettevõttel 36 pakiautomaati, mille kasutatavus varieerub SmartPOSTi juhatuse kinnitusel vastavalt automaadi ümbruskonnas elavate inimeste hulgale.
  • Eesti on Saksamaa järel teine riik maailmas, kus selline üleriigiline pakiautomaatide võrgustik on käima pandud.