Smartpost ja Kaitseväe Logistikakeskus pakuvad eelmisest nädalast alates mugavat võimalust saata pakk oma lähedasele Afganistani ja teistesse missioonipiirkondadesse.

Sõjalistel välisoperatsioonidel teenivate kaitseväelaste sõbrad-tuttavad saavad oma paki postitada riigisisese saadetise hinnaga kõikides suuremates ostukeskustes, kus asuvad Smartposti pakiautomaadid. Smartpost edastab pakid kord nädalas Kaitseväe Logistikakeskusele, mis toimetab need edasi missioonipiirkonda.

Selleks, et pakiautomaadist midagi sõjalise operatsiooni piirkonnas teenivale kaitseväelasele saata, tuleb ekraanilt valida ĢPaki saatmineģ ning järgmisest menüüst ĢKaitsevägiģ ja järgida edasisi juhendeid.

Siit leiate lisainfot kaitseväkke pakkide saatmise kohta

SmartPOST: aastaga pakiautomaate kasutanud üle 65 000 inimese

SmarPOSTi pakiautomaate on vähem kui aastaga kasutanud üle 65 000 inimese, kellest 30 000 on teinud seda korduvalt, mis näitab, et pakiautomaadid on end õigustanud, ütles Äripäevale ettevõtte nõukogu liige Peep Kuld.

Kulla sõnul võib pakiautomaati võrrelda pangaautomaadiga. "Kui ilmusid esimesed sularahaautomaadid, siis oli inimestel väike hirm uue asja ees, kuid praegu enam naljalt keegi pangakontorisse sularaha võtma ei lähe," sõnas ta.

"Vähem kui aastaga, mil pakiautomaatide teenus on olnud klientidele kättesaadav, on seda kasutanud üle 65 tuhande inimese ning neist rohkem kui 30 tuhat on seda teinud korduvalt," rääkis Kuld, lisades, et tagasisides on kõik inimesed, kes seda teenust ühe korra kasutanud, lubanud seda tulevikus alati muude teenuste asemel teha. Põhjustena toodi välja kasutuse lihtsus, soodne hind ning aja ja närvide säästmine.

2008. aastal pakiautomaatide võrgustikku arendama asunud SmartPOST on kodumaisel kapitalil põhinev logistikaettevõte. Kodumaise firma enda väljaarendatud tehnoloogial põhinevaid ning Viljandis toodetud pakiautomaate on üle riigi kaubanduskeskustes 36 tükki.

Mullu novembris käivitus ettevõttel pilootprojekt, mille raames seati esimene Viljandis valmistatud automaat tööle Itaalias, Milanos.

Avaldatud väljaandes Äripäev
Autor: Kadrin Karner

Avaldatud väljaandes Estonian Free Press

Autor: Giovanni Angioni

SmartPOST: edulugu lahti seletatult

Alustanud eelmisel nädalal avaldatud artikliga, milles me kirjeldasime Sotsiaalministeeriumi plaane Eesti tööturu elavdamiseks, otsustasime me uurida lähemalt Eesti ühte kõige edukamat uut ettevõtet SmartPOSTi, et saada aimu, mida võiks järgmiste aastate jooksul oodata.

Ametlikult 2009 aasta aprillis rajatud ettevõte tuli kohe jõuliselt turule kahe miljoni euro suuruse stardikapitali, millest 15% moodustas riigile kuuluv Arengufond, agressiivse turundusstrateegiaga ja ideega, ning suutis vaid mõne kuuga saavutada muljetavaldava populaarsuse.

Kõige olulisem on jätkuvalt lihtsus

Sellele lihtsale, kuid sageli unustatud äriprintsiibile tuginedes alustas SmartPOST umbes üks aasta tagasi oma tegevust, hakates tootma automatiseeritud pakiterminale eesmärgiga luua kogu riiki kattev võrgustik ning nüüd, vähem kui 12 kuud hiljem, kus üle eesti kerkinud 36 terminali on populaarust kogumas, vestlesime me SmartPOSTi nõukogu liikme Peep Kullaga.

"Terminalid võimaldavad inimestel saata ja saada pakke ning need asuvad pikkade lahtiolekuaegadega kaubanduskeskustes," selgitas te meile. "Paki saaja saab paki saabumise kohta SMS-teate ning võib paki ära tuua just talle sobival ajal. Ta ei pea seadma oma plaane postkontori lahtiolekuaegade järgi, ei pea seisma järjekordades ning saab pakid ära võtta paralleelselt koos muude ostude tegemisega."

Teiste sõnadega on see miski, mis paistab tavalise posti kaudu saatmise ja saamisena, kuid kus postiljonidest on mööda mindud ning kogu protsess on inimeste ajaplaanidega paremini sobivaks muudetud – see kõlab vähemalt huvitavalt, kuid mõnede vanamoelisemate inimeste jaoks, kes on harjunud inimestega postkontoris suhtlema, võib ainult mingi masinaga suhtlemine tunduda liialt äärmuslikuna.

Kuld teatud mõttes kinnitab seda takistust selgitades: "võrdlusena oleks siinkohal hea kastuada sularahaautomaate: 10 aastat tagasi olid inimesed üpris skeptilised "seinas olevast august" sularaha saamise suhtes, kuid tänapäeval ei näe keegi selle pärast panka minekul mingit mõtet."

Kahtlemata asjakohane võrdlus.

Esimene oli Keba – DHL

SmartPOSTi poolt Eesti juurutatud teenus ei ole omal alal esimene: Austria ettevõte Keba koos Saksamaa firmaga DHL pakkusid sarnast teenust juba enne Eesti "koopia" tulekut, kuid neil kahel teenusel on mõned erinevused, mis pikas perspektiivis võivad Viljandis asuvale ettevõttele suureks eeliseks osutuda.

Mõned neist on puhtalt tehnilised nagu Peep Kuld demonstreerib. "Kui Keba valmistatud toodeteks on standardsuurusega terminalid, siis SmartPOST valmistab mooduleid, millised võivad olla praktiliselt ükskõik millise suuruse või kujuga, ning mida on võimalik vastavalt vajaduse muutumisele kas suurendada või vähendada."

Teenusele on ka paljud teised on asunud teenusele vaatama erineva nurga alt ning paistab, et Saksa lahendust on asunud ohustama nende potentsiaalsete Eesti konkurentide dünaamilisus ja püüd lihtsuse poole.

"DHL nõuab, et kliendid end enne teenuse kasutamist registreeriks. SmartPOST seda Eestis ei nõua. See on tõenäoliselt üks põhjustest, kuidas täiesti uus teenus, mida osutab täiesti uus ettevõte, on vaid aastaga niivõrd populaarseks osutunud," ning see koos ainult siseruumidesse mõeldud terminalide tootmisest tingitud väiksemate kuludega võib olla üheks strateegiliseks võtmeteguriks SmartPOSTi arengus.

Kuhu edasi?

Oma elu esimene kuu tõi ettevõtte juhtkonnale ja investoritele üpris suure rahulduse – 2009 lõpul omistati SmartPOSTile Aasta Logistikategu 2009 auhind.

"Teenus hakkas tõeliselt peale detsembris, kui SmartPOSTi kaudu saadeti umbes 33 000 pakki," sõnas Peep Kuld. "See on sama suur kogus, kui eelneva 6 kuuga kokku."

See on aga alles algus, kuna SmartPOSTi juhtkonna plaanides on ka mõtteid konkreetsetest arendustest väljaspool Eesti riigi piire. "Pilootprojektina seati esimene terminal ülesse Itaalias Milaanos ning samuti käivitati hiljuti Eestist Soome pakkide saatmist võimaldav teenus," lisas Kuld.

"See on ilmselgelt SmartPOSTi huvides, et erinevad ettevõtted üle terve maailma käivitaksid sellised võrgustikud," jätkas ta. "Selle soodustamiseks on SmartPOST rakendanud erinevat lähenemist: erinevalt kõikidest teistest sarnaste süsteemide või teenuste tootjatest või osutajatest on SmartPOST ainus, kes on välja arendanud omaenda tehnoloogia ning tegutseb samas ka teenuse osutajana. Koduturgu kasutatakse peamiselt katsepolügoonina süsteemi erinevate tehniliste ja teenuste aspektide praktikas järele proovimiseks."

Post ja sotsiaalne meedia?

Kasutades ära eestlaste loomulikku kalduvust tegutseda ja olla kaasatud Interneti virtuaalses maailmas toimuvaga, võttis ka SmartPOST kasutusele oma valdkonnas "ebahariliku" turundusstrateegia, püüdes saada populaarsust ja usaldust läbi äärmiselt pühendunud sotsiaalse meedia kampaania, mis muutis SmartPOSTi Facebooki lehe oma peaaegu 8500 registreerijaga teiste sarnaste Eesti kommertslehtede seas kiirelt kõige populaarsemaks.

"Facebook ning sotsiaalne meedia üldiselt on kahtlemata oluline ja potentsiaalselt kuluefektiivne viis tarbijaga suhtlemisel," ütles Peep Kuld. "Kuid see, et sotsiaalne meedia on odav, on kindlasti müüt. Kindlasti mitte, kui sa tahad asju õigesti teha. Tõsi on aga see, et sotsiaalsele meediale kulutatud vahendid on kergemini vahetatavad: sama tulemuse saab, kui kulutada sellele vähem raha ja rohkem aega. Käega katsutava edu jaoks on aga mõlemat vaja."

Tartu Lõunakeskuses asub SmartPOSTi pakiautomaat alates 05.veebruarist hoone liuväljapoolses tiivas, majaplaanil tähis nr 3, kaupluste Sangar ning Sanrio - Hello Kitty vastas.

19.jaanuaril koliti Kuressaare Kaubamaja pakiautomaat Saare Selverisse, Tallinna tn 67, Kuressaare