Artikkel Eesti Päevalehest, autor Kertu Kalmus

Suuremates kaubanduskeskustes riskikapitali najal pakiautomaadid üles seadnud ettevõte kavatseb raske aja kiuste end aasta lõpuks turuliidriks rebida.

Vaatamata sellele, et postiteenuse käivitamine läks üle kivide ja kändude ning esimese poolaasta lõpetas SmartPOST 8,3 miljoni kroonise kahjumiga, on ettevõte kindel, et kogu sellelaadne valdkond hakkab turul peagi kasvama.

"Praegune majandusolukord on korraldanud ka meile tuleristsed," rääkis ettevõtte juhatuse esimees Indrek Oolup Päevaleht Online’ile ning kinnitas, et pakiautomaatide kasutajate hulk kasvab vaatamata sellele pidevalt.

Näiteks augusti lõpus ületas ühes päevas pakiautomaatide kasutajate arv 1000 inimese piiri. "Protsendiliselt, kui palju pakiautomaate kasutatakse, võib täiesti rahul olla," märkis ta.

Oolupi sõnul on praegu aktiivseid internetipoode ja katalooge, kes nende teenust pakuvad umbes sada. "Kasutatavus firmati on erinev – 30-80 protsenti tellijatest valib meid kauba kättesaamise vahendina," rääkis Oolup.

Eraisikuid, kes pakiautomaadi kaudu oma pakke ükteisele saatsid, oli viimase kuu jooksul keskeltläbi 2000, seega kasutavad inimesed Oolupi sõnul automaate täitsa meelsasti. "Küll aga vastab tõele see, et inimesed kardavad veidi uut ja tundmatut asja," möönis Oolup.

Punaseid pakiautomaate võib tema sõnul võrrelda sularahaautomaadiga. "Kui sularahaautomaat tekkis, siis paljud eelistasid endistviisi võtta oma raha pangakontorist telleri käest. Nüüd enam keegi naljalt pangakontorisse sularaha võtma ei lähe," selgitas Oolup ning lisas, et sama saatus tõotab tabada ka automaate. "Pakiautomaat asendab pakkide saamisel peagi postkontori," oli ta kindel.

Arengufond esialgses kahjumis probleemi ei näe

SmartPOSTi käivitamisse 13,4 miljonit krooni investeerinud Arengufond ei usu vaatamata möödunudaastasele kahjumile, et nende rahapaigutus oleks luhta läinud. Sealse investeeringute divisjoni juht Heidi Kakko selgitas Päevalehele, et rahapaigutuse tasuvus selgub alles investeeringust väljumisel ehk kui nad müüvad ära oma osaluse ettevõttes.

"Investeerimisperiood on ca 5 aastat ja ehkki võimalik on ka varasem väljumine, ei ole Arengufond praegu küll plaaninud oma osalust SmartPostis müüa," kinnitas Kakko.

Kuna kasvuettevõttesse tehtava varase faasi investeeringu puhul on tema sõnul tavaline ja ootuspärane, et alguses investeeritakse rohkem ja kulud seoses teenuse arendamisega on suured ja tulud hakkavad alles hiljem kasvama, on kõik sellised ettevõtted oma algusaastatel raamatupidamislikus kahjumis.

"Kindlasti ei tähenda 2008. aasta raamatupidamislik kahjum seda, et ettevõttel või sinna tehtud investeeringul poleks väärtust," kinnitas Kakko.

Kakko möönis, et esialgselt tehtud prognoosidega võrreldes on planeeritud kasutatavuse tasemed saavutatud mõningase hilinemisega, kuid sellest pole lugu.

"Praegu oleme seisukohal, et üldise majanduslanguse tingimustes on ettevõtte meeskond olnud tubli ja suutnud muutunud majandustingimustes teenuse hästitoimivalt tööle saada ja ka planeeritud kulud on hoitud kontrolli all," rääkis Kakko.

Teadaolevalt asub maailma suurim pakiautomaat Tallinnas

  • Möödunud nädalal paigaldas SmartPOST Lasnamäe Centrumisse teadaolevalt maailma suurima pakiautomaadi.
  • Uusimal automaadil on 198 hoidlat pakkide jaoks ning pikkust 17 meetrit. Teadaolevalt pole gigandile mõõtmetelt ja võimsuselt võrdväärset terves maailmas.
  • Üle Eesti on ettevõttel 36 pakiautomaati, mille kasutatavus varieerub SmartPOSTi juhatuse kinnitusel vastavalt automaadi ümbruskonnas elavate inimeste hulgale.
  • Eesti on Saksamaa järel teine riik maailmas, kus selline üleriigiline pakiautomaatide võrgustik on käima pandud.

Läinud nädalal paigaldas SmartPOST Lasnamäe Centrumisse teadaolevalt maailma suurima pakiautomaadi.
Lasnamäele paigaldatud automaadil on 198 hoidlat pakkide jaoks ning pikkust 17 meetrit. Teadaolevalt pole gigandile mõõtmetelt ja võimsuselt võrdväärset terves maailmas.
 
Lähtuvalt kasvavatest kasutajanumbritest on kodumaine logistikaettevõte SmartPOST jätkanud iseteeninduslike pakiautomaatide võrgustiku laiendamist. Tänaseks leidub ostukeskustesse üles seatud pakiautomaate üle terve Eesti 36 tükki.

Pakiautomaatidesse, millest esimesed seati üles eelmisel aastal, on võimalik tellida nii kaupa postimüügikataloogist (nt Quelle ja Otto) kui ka paljudest netipoodidest. Liitunud müüjaid on tänaseks üle saja.  Samuti on võimalik alternatiivina tavapostile saata pakke ühest automaadist teise.

SmartPOST OÜ juhatuse esimehe Indrek Oolupi sõnul on plaanis võrgustiku suurendamist jätkata ka edaspidi, sest teenus on muutumas üha populaarsemaks nii kasutajate kui kaugmüügifirmade seas. "Pakiautomaadi peamisteks eelisteks on hea ligipääsetavus ning kasutusmugavus- tellitud pakid on võimalik ilma järjekorrata kätte saada muude asjatoimetuste kõrvalt kaubanduskeskusest," kirjeldab Oolup pakiautomaatide tugevaid külgi.

Eesti on Saksamaa järel teine riik maailmas, kus selline üleriigiline pakiautomaatide võrgustik on käima pandud.
SmartPOST OÜ logistikaettevõte, mille eesmärgiks on muuta kaugmüügi ehk peamiselt interneti ja postimüügi teel ostetud kaupade kättesaamine võimalikult kiireks ja mugavaks ning pakkuda parimat moodust saata riigisiseseid postipakke

Allolevatel piltidel  on Lasnamäe Centrumis asuv pakiautomaat

suurim pakiautomaat1


suurim pakiautomaat

SmartPOST OÜ

Lisainformatsioon:
See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

Eelmisel nädalal kasutas SmartPOSTi iseteeninduslikke  "postkontoreid" ehk pakiautomaate esmakordselt ühel päeval rohkem kui 1000 inimest.

Eelmisel aastal üle-eestilise pakiautomaatide võrgustiku rajamisega alustanud kodumaine ettevõte SmartPOST on täheldanud kiiret kasvu automaatide kasutuses. Tänaseks on paigutatud 35 pakiautomaati Selveritesse ja teistesse kaubanduskeskustesse üle Eesti.

SmartPOSTi tegevjuhi Indrek Oolupi sõnul on pakiautomaat hästi võrreldav pangaautomaadiga. "Kui ilmusid esimesed sularahaautomaadid, siis oli inimestel väike hirm uute asjade ees, kuid praegu enam naljalt pangakontorisse raha võtma ei sattuta. Klientide rahulolev tagasiside kinnitab, et sama juhtub varsti ka postkontoritega" sõnas ta. 

 "Automaatide kasutamine laieneb kindlasti veelgi, sest uue teenusena võimaldab pakiautomaat igal inimesel ka pakke saata. Enam pole vaja paki saatmiseks minna bussijaama või postkontorisse. Pakid saab saata ja vastu võtta muude asjatoimetuste kõrvalt kaubanduskeskusest kiirelt ja odavama hinnaga," kirjeldab Oolup pakiautomaatide tugevaid külgi.

Kiirelt kasvab ka internetikaupluste ja postimüügifirmade arv, kelle kaupa on võimalik automaati tekkida. Praeguseks on poode, kust sel moel tellida saab üle saja, nende seas ka suured postimüügikataloogid Otto ja Quelle ning ON24 Sisustuskaubamaja.

Oolupi sõnul kinnitab pakiautomaatide populaarsuse kiire tõus, et Eesti inimesed on innovaatilised ja võtavad kiirelt omaks tehnoloogilised uuendused, sest SmartPOSTi pakub oma pakiautomaatidega maailma moodsaimat pakkide saatmise ja kättesaamise teenust. Sarnane teenus on maailmas üleriigiliselt kasutuses lisaks Eestile vaid Saksamaal.

SmartPOST OÜ on logistikaettevõte, mille eesmärgiks on muuta kaugmüügi ehk peamiselt interneti ja postimüügi teel ostetud kaupade kättesaamine võimalikult kiireks ja mugavaks

26. mail kirjutasid Eesti E-kaubanduse Liit ja SmartPOST OÜ alla koostöömemorandumi. Koostöömemorandumiga deklareeriti ühiseid huvisid Eesti e-kaubanduse arendamisel ning lepiti kokku sellealases igakülgses koostöös. SmartPOSTist saab E-kaubanduse Liidu ametlik logistikapartner ning E-kaubanduse Liidu liikmed saavad SmartPOSTilt soodustusi logistikateenuste kasutamisel.

Alates 24. aprillist saab iga inimene Eestis kasutada pakkide saatmiseks pakiautomaate. Pakiautomaadid e. iseteeninduslikud "postkontorid" on seadmed, mis asuvad kaubanduskeskustes üle Eesti. Pakiautomaatide kaudu paki saatmiseks tuleb minna oma saadetisega kaubanduskeskuses oleva pakiautomaadi juurde, sisestada paki saaja mobiiltelefoni number, valida paki saaja jaoks sobiv pakiautomaat, maksta teenuse eest pangakaardiga ning asetada saadetis pakiautomaadi kappi. Paki saaja saab järgmisel tööpäeval tekstsõnumiga pakiautomaadi uksekoodi oma mobiiltelefonile. Sisestades pakiautomaati oma unikaalse uksekoodi, saab paki vastuvõtja oma saadetise endale sobivast pakiautomaadist kätte.