Paki saatmist alusta siit

Kapi suurusPaki mõõtmedPaki kaal
S kuni 12 cm * 36 cm * 60 cm kuni 35 kg
M kuni 20 cm * 36 cm * 60 cm kuni 35 kg
L kuni 38 cm * 36 cm * 60 cm kuni 35 kg
XL kuni 60 cm * 36 cm * 60 cm kuni 35 kg

Täpsemat hinnakirja vaata kodulehel olevalt lingilt "Euroopasse saatmise hinnakiri"

Paki saatmine Euroopasse

  • Paki saatmise hind sõltub sellest, millise suurusega kappi pakk mahub, ning riigi tsoonist, kuhu pakki soovid saata.
  • Paki toimetab tellimuses märgitud aadressil kohale kuller. Soomes on võimalik saata pakk kulleriga koju või tellida lähimasse postkontorisse.
  • Kui kulleril ei õnnestu paki saajat esimesel korral märgitud aadressilt kätte saada, korratakse kohalevedu järgmisel päeval. Seejärel saadetakse paki saajale kiri, et ta paki kättesaamiseks ise ühendust võtaks.
  • Pakki hoiustatakse 10 päeva, seejärel tagastatakse pakk saatjale.
  • Maksimaalne saadetava paki suurus on 60x36x60 cm ja maksimaalne kaal 35 kg.

Enne kella 13.00 saadetud (v.a saartelt) pakk jõuab saatjani olenevalt sihtkohast 1-8 tööpäeva jooksul (v.a riiklikud pühad). Täpse tarneaja leiad hinnakirja ja postiindeksite tabelist.

Saadetise pakkimine

Paki kõik esemed ühte karpi ning kinnita see hoolikalt kleeplindiga - nii võid kindel olla, et kõik asjad jõuavad kohale täpselt sama heas seisukorras, kui need teele saatsid. Kindlalt pakitud saadetis on paremini kaitstud nii sisu kaotsimineku kui transpordil tekkida võivate kahjustuste eest.

Kindlasti vaata, et pakile oleks kirjutatud

  • Saatja:
    • Nimi
    • Kontakttelefon
  • Saaja:
    • Nimi
    • Kontakttelefon

Paki saatmine

Paki saatmiseks välisriiki vormista tellimus enne SmartPOSTi e-teeninduses
Tellimuse vormistamine ja saatmine käib järgnevalt:

  1. Vali nimekirjast soovitud riik, kuhu soovid pakki saata.
  2. Täida ära saaja ja saatja andmed.
  3. Vali mõõtmetele sobiv kapisuurus. Kõige kindlam on pakk selle jaoks üle mõõta.
  4. Kontrolli nii saaja kui ka saatja kontaktandmeid ning vali enda jaoks sobivaim makseviis.
  5. Peale tellimuse kinnitamist ilmub ekraanile unikaalne uksekood, mis on vajalik paki automaati sisestamiseks. See kood saadetakse automaatselt ka teie meiliaadressile, mille määrasite tellimuse käigus. Soovi korral saate uksekoodi saata tasuta SMSiga saatja mobiiltelefonile.
  6. Saadud uksekood kehtib 30 päeva jooksul kõigis SmartPOSTi pakiautomaatides üle Eesti, seega võid paki posti panna ükskõik millises neist. Pakiautomaatide asukohad leiad siit
  7. Pakiautomaadi juures pakki sisestades on vajalik tasuda pangakaardiga saadetise eest postikulu. Pea meeles, et meie automaadid ei aktsepteeri täna American Express ja ITIC Teacher kaarte.
  8. Pakiautomaadi juures aitavad sind ekraanil olevad juhised. Kui kood sisestatud ja saatmise eest tasutud, avab automaat valitud mõõtmetega kapi. Pane pakk kappi ja sulge uks hoolikalt – edasise eest hoolitseme juba meie!
  9. Edasi toimetab SmartPOST saadetise tellimuses esitatud aadressile.

Paki kättesaamine

Pakk toimetatakse kulleriga tellimuses esitatud aadressile. Soomes toimetab kuller paki pakil märgitud aadressile või lähimasse postkontorisse, vastavalt sellele, millise valiku tellimust esitades tegid.

Nõuded saadetavale pakendile, keelatud saadetised ja SmartPOSTi vastutus:

Pakk peab saajani jõudmiseks läbima pika teekonna ja mitmeid sorteerimisliine. Et saadetis kannataks probleemideta välja reisi oma sihtkohta ja jõuaks parimas korras saajani, soovitame saatjal pakki kokku pannes veenduda, et

  • väline pakend kannatab diagonaalis kukkumist 80 cm kõrguselt
  • Vedelikud ei imbu välja nende transportimiseks mõeldud taarast
  • vedelike või pulbrite transportimiseks mõeldud taara on hermeetiliselt suletud ja taara on omakorda pakitud vastupidavasse transpordipakendisse (lainepappkast, plastkast, puitkast vms)
  • saadetav pakk on pakendatud nii, et ilma pakendit rikkumata ei ole võimalik paki sisule juurde pääseda
  • kergesti purunevad esemete pakkimisel on kasutatud sobilikke pakketarvikuid (nurgakaitsmed, pehmendused, täitematerjal vms)
  • pakend ei ole kauba jaoks liiga suur
  • pakend kannatab 4-5 sarnase pakendi raskust enda peal

Meie klientide ja töötajate ohutuse tagamiseks ning saadetise viperusteta sihtkohta jõudmise huvides oleme koostanud nimekirja esemetest ja kaupadest, mida SmartPOSTi automaadi kaudu saatma ei peaks.

Keelatud saadetiste nimekirja kuuluvad

  • Kiiresti riknevad toiduained
  • Radioaktiivsed, lõhke-, söövitavad, mürk-, tuleohtlikud, külmakartlikud ained
  • Vedelikuga täidetud anumad, mis ei ole lekkimiskindlalt suletud ja purunemiskindlalt pakendatud
  • Raha, mündid, väärtpaberid, obligatsioonid, väärismetallid ja -kivid
  • Elusloomad, -linnud, -kalad, -taimed
  • Vastava pakenduseta teravad esemed
  • Narkootilised ja psühhotroopsed ained
  • Laskemoon ja relvad
  • Inimjäänused
  • Maalid
  • Alkoholi sisaldavad tooteid
  • Kogused, millelt tuleb maksta aktsiisimaksu
  • Pakid, mille väärtus on enam kui 5000 eurot

Oluline on tähele panna, et kui postitad keelatud sisuga saadetise, siis SmartPOST saadetise eest ei vastuta.

Lisaks on meil teenuse turvalisuse huvides õigus keelatud sisuga saadetiste edastamine peatada ning hävitada saadetised, mis on ohtlikud SmartPOSTi töötajate või kolmandate isikute tervisele, varale või keskkonnale ning teistele saadetistele. Sealjuures kohustub paki saatja hüvitama kõik kahjud ja kulud, mis peaksid seoses keelatud saadetisega tekkima.

Lisainfot aktsiisikaupade (alkoholi ja tubakatoodete) saatmise kohta leiad Maksu- ja Tolliameti leheküljelt: http://www.emta.ee/?id=22288

Vastavalt Euroopa transporditeenuseid reguleeriva CMRi konventsiooni artiklile 8.1 peab vedaja kauba vastuvõtmisel kontrollima üksnes pakendi välist seisukorda, mitte hindama pakendi sobilikkust. See tähendab, et pakki saates on pakendi sobivuses veendumine väga oluline.

SmartPOSTi vastutus

Postiettevõtete vastutust reguleerivad nii Eesti kui Euroopa seadused ja regulatsioonid. Probleemsete olukordade ennetamiseks ja teenuse kuritarvitamise vältimiseks on reeglid ka postiettevõtetel endil. Alljärgnevas oleme kirja pannud punktid, millest SmartPOST juhindub:

  • Vastavalt CMR konventsioonile ja Võlaõigusseadusele vastutab SmartPOST paki kahjustumise või kaotsimineku eest kuni 8,33 SDR kahjustunud või kadunud saadetise brutokaalu kilogrammi eest. SDR on Rahvusvahelise Valuutafondi (IMF) arveldusühik ja selle suurus sõltub avaldatud kursist.
  • Kaudseid kahjusid või saamata jäänud tulu SmartPOST ei hüvita.
  • SmartPOSTil on õigus ekspertiisi eesmärgil nõuda kahjustunud paki esitamist.
  • Valesti valitud kapi suuruse eest Smartpost ei vastuta ning saatekulu ei kuulu tagastamisele.
  • Keelatud sisuga ja valesti pakendatud saadetiste saatmine peatatakse SmartPOSTi terminalis ning saatekulu ei kuulu tagastamisele.
  • Kui saadetise tavapärasel vastuvõtmisel saaja poolt polnud kahjustumist võimalik tuvastada, siis on kliendil võimalik esitada SmartPOSTile pretensioon või kahjunõue hiljemalt seitsme kalendripäeva jooksul peale paki väljastamist paki saajale.

Saadetise kahjustumist või kadumist puudutavad pretensioonid ja kahjunõuded palume SmartPOSTile esitada kirjalikus vormis.