Saadetise pakkimine

  • Paki kõik esemed ühte triipkooditeta karpi ning kinnita see hoolikalt kleeplindiga - nii võid kindel olla, et kõik asjad jõuavad kohale täpselt sama heas seisukorras, kui need teele saatsid. Kindlalt pakitud saadetis on paremini kaitstud nii sisu kaotsimineku kui transpordil tekkida võivate kahjustuste eest.
    Loe siit paki pakendamise soovitusi!
  • Paki peale kirjuta saaja ja saatja nimed ning mõlema mobiiltelefonide numbrid. Kuna paki saajat teavitame saabunud saadetisest just mobiiltelefoni kaudu, veendu kindlasti, et number oleks õige – vastasel juhul ei jõua SMS vajaliku uksekoodi numbriga saajani.
  • Sihtkohta ei ole vaja pakile märkida - selle valid hiljem juba pakiautomaadi ekraanilt.
  • Kui kahtled, kas su pakk on pakiautomaadiga saatmiseks sobivates mõõtmetes või kaalus, kontrolli lihtsalt, et ta jääks alltoodud piiridesse.
  • Minimaalsed mõõtmed: 1 cm * 9 cm * 12 cm (kõrgus x laius x sügavus)
  • Maksimaalsed mõõtmed: 60 cm * 36 cm * 60 cm
  • Maksimaalne kaal: 35 kg

Paki saatmine

  • Haara pakk kaenlasse ja suundu kaubanduskeskusesse, kus asub pakiautomaat.
  • Endale lähima automaadi asukoha ja lahtioleku aja saad teada, kui uurid meie pakiautomaatide asukoha kaarti.
  • Kindlasti võta kaasa ka pangakaart, sest just kaardi abil saad tasuda saatmise eest..
  • Pakiautomaadi juures aitab sind juba puutetundlik ekraan, mis juhendab sind pangakaardiga tasuma ja avab seejärel sinu saadetise jaoks õigetes mõõtmetes kapi ukse.
  • Kui tahad saata mitut pakki, kasuta iga saadetise jaoks eraldi kappi. Kuna kõik saadetised saavad oma unikaalse kapile vastava koodi, aitab “üks pakk kapi kohta” reegel meil tagada pakkide kiire sorteerimise ja selle, et saadetud pakk ilusti adressaadini jõuab.

Paki kättesaamine

  • Niipea kui pakk jõuab sihtkoha pakiautomaati, saadame paki saaja mobiiltelefonile SMS-teate, kus on kogu vajalik info paki kättesaamiseks.
  • Meie pakiautomaatide asukoha kaardi abil leiad hõlpsasti üles koha, kuhu pakk on saabunud.
  • Paki kättesaamiseks pole automaadi juures vaja teha muud kui sisestada puutetundlikul ekraanil SMSis sisaldunud uksekood – selle peale avaneb õige kapiuks ja pakk ongi käes!

Sobiv pakend

Et saadetis kannataks probleemideta välja reisi oma sihtkohta ja jõuaks parimas korras saajani, soovitame saatjal pakki kokku pannes veenduda, et

  • väline pakend kannatab diagonaalis kukkumist 80 cm kõrguselt
  • vedelikud ei imbu välja nende transportimiseks mõeldud taarast
  • vedelike või pulbrite transportimiseks mõeldud taara on hermeetiliselt suletud ja taara on omakorda pakitud vastupidavasse transpordipakendisse (lainepappkast, plastkast, puitkast vms)
  • saadetav pakk on pakendatud nii, et ilma pakendit rikkumata ei ole võimalik paki sisule juurde pääseda
  • kergesti purunevad esemete pakkimisel on kasutatud sobilikke pakketarvikuid (nurgakaitsmed, pehmendused, täitematerjal vms)
  • pakend ei ole kauba jaoks liiga suur;
  • pakend kannatab 4-5 sarnase pakendi raskust enda peal.
  • Kuna kauba vedajana saame kontrollida üksnes pakendi välist seisukorda (seda näeb ette ka Euroopa transporditeenuseid reguleeriv CRM konventsioon), on pakendi sobivuses veendumine väga oluline.

SmartPOSTi vastutus

    Kullerettevõtete vastutust reguleerivad nii Eesti kui Euroopa seadused ja regulatsioonid. Probleemsete olukordade ennetamiseks ja teenuse kuritarvitamise vältimiseks on reeglid ka kullerettevõtetel endil. Alljärgnevas oleme kirja pannud punktid, millest SmartPOST juhindub:

  • Vastavalt CMR konventsioonile ja Võlaõigusseadusele vastutab SmartPOST paki kahjustumise või kaotsimineku eest kuni 8,33 SDR kahjustunud või kadunud saadetise brutokaalu kilogrammi eest. SDR on Rahvusvahelise Valuutafondi (IMF) arveldusühik ja selle suurus sõltub avaldatud kursist.
  • Kaudseid kahjusid või saamata jäänud tulu SmartPOST ei hüvita.
  • SmartPOSTil on õigus ekspertiisi eesmärgil nõuda kahjustunud paki esitamist.
  • Valesti valitud kapi suuruse eest SmartPOST ei vastuta ning saatekulu ei kuulu tagastamisele.
  • Keelatud sisuga ja valesti pakendatud saadetiste saatmine peatatakse SmartPOSTi terminalis ning saatekulu ei kuulu tagastamisele.
  • Kui saadetise tavapärasel vastuvõtmisel saaja poolt polnud kahjustumist võimalik tuvastada, siis on kliendil võimalik esitada SmartPOSTile pretensioon või kahjunõue hiljemalt seitsme kalendripäeva jooksul peale paki väljastamist paki saajale.
  • Saadetise kahjustumist või kadumist puudutavad pretensioonid ja kahjunõuded palume SmartPOSTile esitada kirjalikus vormis.